Moda na zdrowie

Masz problem z podjadaniem? Często w trakcie dnia bierze cię ogromna ochota na coś słodkiego? A może po prostu szukasz alternatywnych sposobów na przekąski w trakcie dnia, które będą czymś innym niż kabanosy albo świeże owoce, które, nie oszukując się, w czasie upałów często przyjmują dziwną konsystencję po całym dniu w pudełku śniadaniowym. Oczywiście zawsze możesz jeszcze zaopatrzyć się wcześniej w drożdżówkę albo kawałek jakiegoś ciastka czy szybką przekąskę ze sklepu spożywczego, ale wszyscy wiemy, że ani nie jest to zdrowe, ani ekologiczne. Więc w takim razie jaki jest najprostszy i najlepszy sposób na zdrowe przekąski? Zdecydowanie BEE – suszone owoce.

Owoc a owoc

Wybierając naszą słodką przekąskę w postaci suszonych owoców musimy jednak być bardzo ostrożni, gdyż nie wszystkie są takie same. Tradycyjne, najtańsze i najpopularniejsze w sklepach nie mają nic ze zdrowego odżywiania. Są wręcz nasączone syropem glukozowo-fruktozowym, i de facto nie różnią się zbyt wiele od garści MMS-ów czy innych słodyczy. Podobnie rzecz ma się z wieloma produktami określonymi nazwą, “fit”, które w większości musimy omijać szerokim łukiem w związku z ogromną zawartością cukrów czy słodzików. Dlatego też, niestety, patrząc na tego typu przekąski, musimy mieć się na baczności, i zawsze czytać skład.

Dla kogo?

Najłatwiej powiedzieć – dla wszystkich! I tak w zasadzie powinno być, bo jest to zdrowa, smaczna przekąska, która pozwala na zapomnienie o głodzie i wprowadzenie w stan sytości. Prawdą jednak jest, że nie wszystkim smak suszonych owoców odpowiada. Dlatego też warto jest zapoznać się z różnymi smakami i wyprać ten najbardziej odpowiadający. Wybór jest doprawdy ogromny, od morel, bananów, truskawek, malin itd. Nie należy również zapominać, że owoce stanowią, na równi z warzywami podstawę piramidy zdrowego odżywiania i należy je umieszczać w swoim jadłospisie tak często jak jest to możliwe.

Jest to również świetna alternatywa dla tych, którzy ograniczają, lub rezygnują z mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego czy glutenu. Czasem ciężko w sklepach znaleźć wygodną, zdrową przekąskę, która w swoim składzie nie ma mleka.

Kiedy?

W zasadzie w każdym momencie. Są zdrowe, nie zawierające zbyt dużo kalorii, chociaż jak ze wszystkim z suszonymi owocami również nie można przesadzać! Mogą służyć jako przekąska między posiłkami, słodki deser, dodatek do lodów, ciast, a nawet jako przekąska podczas oglądania filmu zamiast paczki chipsów. Dodatkowo możesz zawsze mile zaskoczyć swoich “fit” i wegetariańskich znajomych podczas spotkania, gdy dołączysz paczkę suszonych owoców do listy przysmaków na stole.

Kwiaty zdjęcie utworzone przez KamranAydinov - pl.freepik.com
Suszone owoce Tags: